رصد کمپین‌ با نیوزباکس

نیوزباکس بر اساس کلمات کلیدی‌ای که شما تعریف می‌کنید، فضای مجازی را پایش و برای شما محتوا جمع‌آوری می‌کند.

پس هر چه کلمات کلیدی خودتان را دقیق‌تر تعریف کنید، حداکثر محتوای مرتبط و حداقل محتوای غیرمرتبط را دریافت خواهید کرد.

اگر درباره سازوکار انتخاب کلمات کلیدی اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می‌کنم حتما مطلب زیر را بخوانید:

۸ قدم برای رصد کمپین‌ با نیوزباکس

قدم اول: حداقل ۲۴ ساعت قبل از شروع کمپین، کلمات کلیدی خود را تعریف کنید.

معمولا پس از اینکه کلمات کلیدی خود را تعریف کردید، نیوزباکس ابتدا ۱۰۰ محتوای مربوط به آن کلمه که در گذشته منتشر شده را جمع‌آوری می‌کند؛ سپس هر محتواهایی که از همان لحظه به بعد منتشر شود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بنابراین اگر بعد از شروع کمپین، کلمات خود را تعریف کنید، احتمالا محتواهایی که پیش از آن منتشر شده باشند را از دست خواهید داد.

قدم دوم: لیستی از کلمات مهم و کلیدی مرتبط با کمپین خود تهیه کنید تا مطمئن شوید که هیچ کلمه‌ای را از قلم نینداخته‌اید.

نام کمپین، شعار یا هشتگ ویژه کمپین، نام ارائه‌دهندگان دوره‌ها، موضوع ارائه‌ها، نام مشارکت‌کنندگان و اسامی جوایز کلمات مهمی هستند که معمولا مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی راجع‌به آن‌ها صحبت می‌کنند.

قدم سوم: برای آنکه تعداد محتواهای نامرتبط را به حداقل برسانید، از گزینه‌ی انطباق دقیق و کلمات کلیدی الزامی و مستثنی استفاده کنید.

در بین محتواهای جمع‌آوری‌شده، ممکن است تعداد زیادی محتوای بی‌ربط ببینید. با انتخاب گزینه انطباق دقیق، کلمات کلیدی الزامی و مستثنی، می‌توانید همان کلمات کلیدی مورد نظر خود را جمع‌آوری کنید.

برای استفاده از گزینه‌های انطباق دقیق، کلمات کلیدی الزامی و مستثنی، کلیک کنید.

قدم چهارم: هشتگ‌های مربوط به کمپین را زیر تمام پست‌ها به خصوص پست‌های اینستاگرام درج کنید.

حتما هشتگ‌های مربوط به کمپین را زیر تمام پست‌ها به خصوص پست‌های اینستاگرام درج کنید. زیرا موتور جست‌وجوگر نیوزباکس، پست‌های اینستاگرام را بر اساس هشتگ پایش می‌کند. یعنی فقط پست‌هایی را برای شما جمع‌آوری می‌کند که آن هشتگ در آن‌ها به کار رفته باشد.

بنابراین باید دقت کنید که هشتگ‌های کمپین خود را در اختیار تمام مشارکت‌کنندگان یا اینفلوئنسرها قرار دهید و از آن‌ها بخواهید هنگام انتشار پست، هشتگ کمپین را زیر پست‌های اینستاگرام درج کنند.

قدم پنجم: اطلاعات میزان بازدید و ایمپرشن استوری‌ها را از بخش اینسایت صفحه خود ثبت کنید.

به دلیل آنکه نیوزباکس استوری اینستاگرام را پایش نمی‌کند، لازم است اطلاعات میزان بازدید و ایمپرشن استوری را از بخش اینسایت صفحه خود ببینید.

قدم ششم: به کامنت‌های اینستاگرام توجه ویژه داشته باشید.

به دلیل آنکه نیوزباکس کامنت‌های اینستاگرام را پایش نمی‌کند، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید

قدم هفتم: در کوت توییت‌ها کلمه کلیدی خود را به کار ببرید.

در پایش توییتر توجه داشته باشید که کوت توییت‌ها (توییت‌هایی که همراه با متن جدید بازنشر شده‌اند) یک توییت مستقل به شمار می‌روند. بنابراین باید در کوت توییت، کلمه کلیدی شما به کار رفته باشد تا نیوزباکس بتواند آن را رصد کند.

مثلا اگر در کوت توییت زیر عبارت «جمعه خیلی سیاه» یا نام «نیوزباکس» درج نمی‌شد، قابل رصد نبود.

قدم هشتم: محتواهای اسپم را فیلتر کنید.

معمولا بسیاری از ادمین‌های اینستاگرامی، برای افزایش بازدید پست خود، از تعداد زیادی هشتگ پربازدید استفاده می‌کنند که با مفهوم پست ارتباطی ندارد.

به همین جهت نیوزباکس پست‌هایی که بیشتر از ۱۰ هشتگ دارند را به عنوان اسپم قلمداد می‌کند. اگر تعداد این پست‌ها در میان محتواهای شما زیاد است، می‌توانید روی بخش جست‌وجو کلیک کنید و طبق تصویر زیر تیک عدم نمایش محتوای اسپم را بزنید. سپس دکمه جستجو را بزنید تا محتواها یک بار دیگر، بدون محتواهای اسپم به شما نمایش داده شوند.

فیلتر عدم نمایش محتوای اسپم

این نکات چکیده‌ی مهمترین سوالاتی است که کاربران هنگام رصد کمپین خود، از تیم پشتیبانی نیوزباکس پرسیده‌اند. این لیست بر اساس پرسش‌های کاربران همچنان به‌روزرسانی می‌شود و نکات بیشتری به آن اضافه خواهد شد.