ساخت سریع اینباکس

آشنایی با اینباکس

پس از ثبت‌نام در نیوزباکس، برای شروع نیاز هست که اولین “اینباکس” خودتون رو بسازید.
منظور از اینباکس جایی هست که محتوای شبکه‌های اجتماعی رو براساس کلمات کلیدی یا منبع دلخواهی که تعریف کرده‌اید، دریافت می‌کنید.

برای شروع کافیه دکمه ” ساخت اولین اینباکس” رو انتخاب کنید. در صفحه جدید شما این امکان رو دارید که یک اینباکس “کلمه کلیدی” یا “اینباکس منبع” بسازید.

 
  1. اینباکس کلمه کلیدی
    با تعریف کلمات کلیدی دلخواه می‌توانید محتواهای مربوط به یک موضوع را به راحتی در قالب “اینباکس کلمه کلیدی” جمع‌آوری کنید.
  2. اینباکس منبع
    شما می‌توانید یک یا چند اکانت خاص را در توییتر، اینستاگرام و تلگرام همیشه زیر نظر داشته باشید و هر محتوایی که در این اکانت‌ها منتشر می‌شود را در کمترین زمان دریافت کنید.(راهنمای ساخت اینباکس منبع)

برای آشنایی با ساخت سریع اینباکس می توانید از “فیلم آموزشی زیر استفاده کنید.

ساخت سریع اینباکس

 اگر در اکانت شما اینباکسی وجود نداشته باشد، در وسط صفحه گزینه “ساخت اولین اینباکس” را می‌بینید و اگر اینباکس داشته باشید، برای ساخت اینباکس جدید، می‌توانید روی گزینه افزودن اینباکس در سمت راست صفحه کلیک کنید.

 برای آشنایی کاربران با اینباکس و بخش‌های مختلف آن، در قسمت راست پنل، “اینباکس مثال” در نظر گرفته‌شده است.

Quick build of inbox


با انتخاب “ساخت اولین اینباکس” در صفحه جدید باز شده، شما این امکان را دارید که یک اینباکس کلمه کلیدی یا اینباکس منبع بسازید. 

Quick build of inbox


با انتخاب “پایش کلمه کلیدی” وارد صفحه جدیدی می‌شود که می‌توانید مطابق تصویر زیر، کلمه دلخواه خود را در باکس ” کلمات کلیدی اصلی” تعریف و در انتها دکمه “ثبت” را انتخاب کنید تا پایش آغاز شود.
مثال: اگر بخواهید درباره “دیجیتال مارکتینگ” محتوا جمع‌آوری کنید، باید این کلمه رو در باکس “کلمات کلیدی اصلی” تعریف کرده و در پایان دکمه “ثبت” رو انتخاب کنید. 

 پس از جمع‌آوری محتوا، از طریق ارسال ایمیل و پیامک، شما از آماده شدن اینباکس مورد نظرتان مطلع می‌شوید.

Quick build of inbox

نکته: شما می‌توانید به تعداد کلمات کلیدی که در بسته عضویت دارید، اینباکس بسازید.

نکته: تعریف کلمات کلیدی یا منابع مختلف در قالب اینباکس‌های جداگانه باعث می‌شود تا علاوه بر نظارت بهتر روی اینباکس‌ها از امکاناتی چون مقایسه آماری آن‌ها بهره ببرید.

به طور مثال شما قصد دارید چند محصول خود را پایش کنید، بهتر است برای هر محصول اینباکس جداگانه ایجاد کرده و کلمات کلیدی مربوط به هر محصول را در آن‌ها تعریف کنید یا این که قصد دارید شرکت خود و چند رقیب را پایش کنید، بهتر است برای هر کدام اینباکس جداگانه ایجاد کنید. (راهنمای مقایسه آماری اینباکس)

getting-start/make-inbox

 

همچنین برای تعریف “کلمات کلیدی الزامی” و “مستثنی“، استفاده از “پیش نمایش” کلمات و همچنین انتخاب حوزه جست‌وجو می‌توانید از این راهنما استفاده کنید. (راهنمای ساخت اینباکس جدید)